جلب نظر <کی‌روش> سخت است




وحید عیدی


درخشش ادامه‌دار علی علیپور در خط حمله پرسپولیس هنوز باعث نشده که کارلوس کی‌روش او را به تیم ملی دعوت کند. حتی کار به جایی رسیده که هواداران پرسپولیس هم با دیدن مربیان تیم ملی در ورزشگاه آزادی، خواهان دعوت او به جمع ملی‌پوشان شوند. شاید هر بازیکنی به جای علیپور بود، نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌داد اما او همچنان امیدوار است تا به خواسته خود برسد. تازه‌ترین حرف‌های علیپور در مورد بازی تیمش با سپاهان و همچنین مسائل دیگر را در این گفت‌وگوی خبرنگار «ایران» با آقای گل فعلی لیگ می‌خوانید.
 از بازی با سپاهان شروع کنیم و اینکه این بازی را هم براحتی بردید؟
بازی خیلی خوبی بود. از همان ابتدا سعی کردیم با ارائه یک بازی تهاجمی به گل برسیم. می‌دانستیم که سپاهان به امتیازات این بازی نیاز دارد و ممکن است با دفاع فشرده، در ضدحملات به ما ضربه بزند به همین دلیل مصمم بودیم زود گل بزنیم که خدا را شکر این اتفاق افتاد و سپاهان هم دیگر به دفاع نرفت و ما در نیمه دوم هم یک گل دیگر زدیم و برد ارزشمندی به دست آوردیم. البته این برد هم راحت به دست نیامد و به مانند همیشه با تمام وجودمان برای پیروزی تلاش کردیم تا دل هواداران‌مان را شاد کنیم.
فکر می‌کردید در آن هوای سرد 50 هزار هوادار به ورزشگاه بیایند؟
جو ورزشگاه بسیار عالی بود. باور کنید با اینکه بازی روز جمعه برگزار می‌شد، اصلاً فکر نمی‌کردم این همه تماشاگر بیاید. البته پرسپولیسی‌ها همیشه حامی ما هستند ولی به دلیل برف سنگین چند روز پیش و سرمای هوا فکر نمی‌کردیم چنین تماشاگری بیاید. حضور آنها انگیزه ما را دوچندان کرد تا محبت‌شان را جبران کنیم و خوشحالم که این اتفاق افتاد.
اینکه گفته می‌شود سپاهان دیگر آن تیم همیشگی نیست و مقابل پرسپولیس هم نشان داد خیلی ضعیف شده را تو قبول داری؟
به نظر من، سپاهان یکی از تیم‌های خوب و قدرتمند لیگ است و جایگاهی که امروز در آن حضور دارد، جایگاه واقعی این تیم نیست. به نظرم سپاهان دچار مشکلات روحی- روانی است و اگر این مشکلات برطرف شود، دوباره به یک تیم بالانشین تبدیل خواهد شد. در همین بازی در برخی دقایق ما را تحت تأثیر خود قرار داده و حتی تیر دروازه پرسپولیس را به لرزه درآوردند. این نشان می‌دهد آنها تیم قدرتمندی هستند و ما کار بزرگی مقابل زردپوشان اصفهانی انجام دادیم.
باز هم یک گل قشنگ دیگر به ثمر رساندی و خوشحالی بعد از گل خاصی هم داشتی!
خوشحالم که بار دیگر در پیروزی پرسپولیس نقش داشتم و توانستم با گلزنی دل هواداران را شاد کنم. دو موقعیت را هم از دست دادم. البته قرار نیست همه موقعیت‌ها تبدیل به گل شود ولی بخصوص در صحنه‌ای که منشا توپ را به تیر زد و من ناراحت شدم، باید بهتر عمل می‌کردم. شادی پس از گلم را هم به شهید محمدرضا مولایی تقدیم کردم که از شهدای روستایمان (قراخیل قائمشهر) است و فرزندش تیمی در لیگ 3 کشور دارد به همین نام. امیدوارم روح شهدا از ما راضی باشد.
آیا آمادگی لازم برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا را دارید؟
تمام سعی و تلاش ما این است که در لیگ قهرمانان آسیا مانند بازی‌های لیگ موفق ظاهر شویم. بر همین اساس تلاش بچه‌ها این بوده و هست که قهرمانی‌مان در لیگ را زودتر مسجل کنیم و پس از آن تمام توان‌مان را معطوف لیگ قهرمانان آسیا کنیم تا در این رقابت هم یک مدعی جدی برای قهرمانی باشیم.
فکر می‌کنی پرسپولیس می‌تواند با بازیکنان فعلی قهرمان شود؟
سال گذشته تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفتیم و به نظرم کارمان در این رقابت‌ها نیمه تمام ماند که امسال باید آن را تمام کنیم. البته به دست آوردن قهرمانی در آسیا اصلاً آسان نیست چون تیم‌های حاضر در آن بسیار قدرتمند هستند و ستاره‌های چند میلیارد دلاری دارند. به لحاظ امکانات هم چند سر و گردن از ما بالاتر هستند اما نقطه اتکای ما هواداران‌مان هستند که امیدوارم امسال بتوانیم به کمک هم دست به کار بزرگی بزنیم و برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی کنیم.
خیلی‌ها از جمله کارشناسان معتقدند با روند فعلی و گل‌هایی که زده‌ای، استحقاق دعوت شدن به تیم ملی را داری.
بازی در تیم ملی به این سادگی‌ها نیست و بازیکن باید واقعاً در اوج آمادگی باشد. من هم با انگیزه تمام، تلاش می‌کنم هفته به هفته بهتر کار کنم تا نظر کی‌روش جلب شود. من هیچ وقت ناامید نمی‌شوم و تلاش می‌کنم تا به آرزویم برسم. خوب می‌دانم مهاجمان حال حاضر تیم ملی بسیار قدرتمند هستند و باید آنقدر خوب باشم که کی‌روش بتواند به من اعتماد کند.